Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémové chování u dětí s poruchou autistického spektra
Kubásková, Monika ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu problémového chování u dětí s poruchou autistického spektra. Vymezuje pojem poruch autistického spektra, základní charakteristiku a prevalenci výskytu. Dále se věnuje problémovému chování, jeho definici a konkrétním příkladům. Pozornost je věnována také příčině vzniku a funkci, kterou toto chování pro děti představuje. Podrobněji popisuje nejčastěji se vyskytující nevhodné chování a intervence, které s ním pracují. Teoretickou část uzavírá kapitola věnující se aplikované behaviorální analýze, která je v práci s problémovým chováním velmi úspěšná. Stručně je nastíněna historie tohoto terapeutického přístupu, jeho základní principy při práci s problémovým chováním a možná negativa. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, který tematicky navazuje na předchozí poznatky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ergoterapie a aplikovaná behaviorální analýza Podtitul: Interprofesní spolupráce při nácviku personálních všedních denních činností u dětí s poruchou autistického spektra.
Kiss-Szemán, Borbála Sára ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Borbála Sára Kiss-Szemán Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Konzultant: Mgr. Lucie Schuma BCaBA Název diplomové práce: Ergoterapie a Aplikovaná behaviorální analýza: Interprofesní spolupráce při nácviku personálních všedních denních činností u dětí s poruchou autistického spektra Abstrakt diplomové práce: Cílem této diplomové práce je poukázat na možnosti interprofesní spolupráce ergoterapeuta s behaviorálním analytikem u vybraných každodenních činností u dětí s poruchou autistického spektra (PAS). Pomocí analýzy činnosti je demonstrován pohled obou odborníků s důrazem na popis užívaných terapeutických prvků při intervenci. Teoretická část pojednává o základní charakteristice PAS, která zahrnuje vybrané sebeobslužné činnosti, se kterými mohou mít děti s PAS obtíže. Následující kapitoly pojednávají o základních principech a cílech ergoterapie s představením analýzy činnosti, která je jednou z významných hodnotících metod v ergoterapii. Dále je popsána historie a charakteristika Aplikované behaviorální analýzy (ABA) se zaměřením na analýzu činnosti používanou v ABA programu. Samostatná kapitola pojednává i o společných oblastech profesí, sdílených prvcích a terapeutických přístupech. Poslední kapitola je věnována mezioborové spolupráci těchto profesí. Praktická část se...
Pilotní projekt třídy pro žáky s autismem implementující poznatky Aplikové Behaviorální Analýzy
Petříková, Monika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Cílem této závěrečné práce je popsat a vyhodnotit vzdělávání žáka s autismem ve škole hlavního vzdělávacího proudu podle principů aplikované behaviorální analýzy. Výchozí metodou je Pensylvánský projekt verbálního chování, který byl implementován na české základní škole. Práce přináší teoretický popis této vzdělávací metody a dílčích technik. Jejich praktické uplatnění pak názorně přibližuje výzkumná kazuistika žáka, který byl sledovaný v rámci výzkumného šetření. V této výzkumné kazuistice jsou analyzovány vstupní dovednosti sledovaného žáka a zhodnoceny jeho pokroky v dílčích oblastech nejen podle diagnostického materiálu VB-MAPP. Klíčový je popis rozvoje verbálního chování, které tato vzdělávací metoda systematicky rozvíjí, a který je nedílnou součástí aktivní účasti žáka ve společném vzdělávání. Práce přináší nový pohled na vzdělávání žáků s autismem v rámci společného vzdělávání na základní škole. Žáci zapojeni do tohoto způsobu vzdělávání mohou do školy nastoupit, přestože ještě nejsou verbálně dostatečně vybaveni a neměli by benefit z frontálního vyučování a společné výuky. Do kmenové třídy jsou integrováni s ohledem na své aktuální dovednosti. Proces postupné integrace je zcela individuální a vychází z připravenosti konkrétního žáka. Je možné i neverbálním dětem s autismem nabídnout...
Problémové chování u dětí s poruchou autistického spektra
Kubásková, Monika ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu problémového chování u dětí s poruchou autistického spektra. Vymezuje pojem poruch autistického spektra, základní charakteristiku a prevalenci výskytu. Dále se věnuje problémovému chování, jeho definici a konkrétním příkladům. Pozornost je věnována také příčině vzniku a funkci, kterou toto chování pro děti představuje. Podrobněji popisuje nejčastěji se vyskytující nevhodné chování a intervence, které s ním pracují. Teoretickou část uzavírá kapitola věnující se aplikované behaviorální analýze, která je v práci s problémovým chováním velmi úspěšná. Stručně je nastíněna historie tohoto terapeutického přístupu, jeho základní principy při práci s problémovým chováním a možná negativa. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, který tematicky navazuje na předchozí poznatky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.